Wij vertrouwen erop en streven er naar dat onze dienstverlening aansluit bij de vraag en behoeften(verwachtingen) van ouders en kinderen. Toch kan het voorkomen dat u op een bepaald moment minder tevreden bent. Dit horen wij uiteraard graag! Opmerkingen, suggesties en klachten die te maken hebben met de verzorging en begeleiding van uw kind kunnen in eerste aanleg kenbaar gemaakt worden aan onze pedagogisch medewerkers en/of de coördinator van de BSO. Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn behandeld, dan kunt u de directeur van nido kindvolgende opvang aanspreken.
Wij willen u graag laten weten dat klachten bij BSO door ons serieus en persoonlijk worden aangepakt. Wij zijn pas tevreden als u dat bent!
U bent ontevreden, wat nu?
Neem contact op met degene die met de klacht te maken heeft en bespreek de klacht. Vaak biedt een open en eerlijk gesprek al de oplossing.
Als de eerste stap niet tot een oplossing leidt, neem dan contact op met de BSO coördinator. De directeur van nido kindvolgende opvang kan in een laatste fase worden betrokken bij een klacht.
Vul samen of zelf het klachtenformulier in en lever deze in bij de pedagogisch medewerkers of BSO coördinator.
U kunt het ingevulde formulier ook sturen naar het kantoor van nido kindvolgende opvang, Ilse de Bokx, Groenestraat 294, 6531 JC in Nijmegen.
Het klachtenformulier ligt op alle locaties en kunt u hier downloaden.
Als de eerste stap niet tot een oplossing leidt, neem dan contact op met de BSO coördinator. De directeur van nido kindvolgende opvang kan in een laatste fase worden betrokken bij een klacht.
Vul samen of zelf het klachtenformulier in en lever deze in bij de pedagogisch medewerkers of BSO coördinator.
U kunt het ingevulde formulier ook sturen naar het kantoor van nido kindvolgende opvang, Ilse de Bokx, Groenestraat 294, 6531 JC in Nijmegen.
Het klachtenformulier ligt op alle locaties en kunt u hier downloaden.
Indien de klacht niet meteen kan worden afgehandeld bespreekt nido altijd samen met u het verloop van de procedure. Binnen 3 weken ontvangt u een reactie.
Tenslotte vraagt nido altijd of u tevreden bent over de afhandeling en nazorg van de klacht.
De complete klachtenprocedure vindt u hier.
En verder…
Meer informatie en advies over klachten en geschillen kunt u vinden op website van het Klachtenloket Kinderopvang: www.klachtenloket-kinderopvang.nl
Bent u het niet eens met de beslissing of gaat uw voorkeur uit naar een onafhankelijke behandeling van de klacht, richt u dan tot de onafhankelijke geschillencommissie waarbij nido kindvolgende opvang is aangesloten: de Geschillencommissie Kinderopvang www.degeschillencommissie.nl .
De geschillencommissie geeft een advies omtrent de klacht. De uitspraak van de klachtencommissie is bindend voor beide partijen.
De geschillencommissie geeft een advies omtrent de klacht. De uitspraak van de klachtencommissie is bindend voor beide partijen.
Ook oudercommissies kunnen via de Geschillencommissie een klacht indienen.